söndag 14 augusti 2011

En ny gasolgrill.

Igår skulle jag baka hade jag tänkt mig. Äggen var slut så vi bestämde oss för att åka och handla så tidigt som möjligt så jag kunde komma igång med baket. När vi ändå var ute för att handla så passa vi på att titta på gasolgrillar. Vi har funderat en hel del på att köpa oss en. Givetvis hittade vi en som bara stod och ropade på oss. Den grillen fick följa med oss hem. När vi kom hem satt Sandra och Emilia på framsidan och väntade på oss, dom övriga i hennes familj hade åkt in till stan för att köpa skateboards prylar. Vi ställde in grillen och for ner och handla grillmat, öl och givetvis mina ägg. Men något bakande blev det inte. Först skulle grillen packas upp. Lite montering behövdes också sen var det bara att sätta igång med grillningen. Nu kommer det att bli mycket grillning framöver så vi lär oss hur grillen fungerar. Idag funderar jag på om vi inte ska grilla lax. Hitta ett recept på citronlax som lätt gott. Men innan vi gör dagens middagsinköp ska jag baka mina ostfrallor och lite bullar. Lite buller var kanske inte rätta ordet. När jag bakar bullar så måste jag alltid göra två satser, en vanlig och en för diabetiker. Hinner jag ska jag baka kärleksmums.

Liam berätta en hel del saker för mig igår. Han är en härlig kille. Vi kom fram till att vi två var nog bäst i gänget när det gällde det mesta här i livet,hahaha. Våra egon fick en stor dos av beröm i alla fall. Liam är så gullig med sina småsyskon och satt ofta ner hos Emilia som är minst och roa henne. Hon skratta och uppskatta verkligen att han tog sig tid med henne. Felicia tog ju hål i öronen när vi var hos frissan sist, Liam vill nu också ha hål i öronen. Men han ska bara ha ett så jag lova att vi ska fixa det. Jag får offra ett av mina öron då man ändå måste betala för två. Men det gör jag så gärna.

Ska jag få lite bakat idag så får jag sätta igång. Ha en bra söndag.

Inga kommentarer: