lördag 13 augusti 2011

Godmorgon!

Vaknade till stålande sol i morse. Efter en låång arbetsvecka ser jag fram emot en härlig helg och den har ju börjat bra. Solen skiner, kanske lite väl kyligt (11,2) och blodsockret ligger på ett ganska okej värde (8,2). Är lite sugen på ostfralla så jag ska nog ta och baka lite nu på morgonen.

Min dotter Sandra har det tufft nu och när hon har det tufft så lider jag. Önska att jag bara kunde ta över alla tunga saker som hon går igenom nu. Men så fungerar det ju inte här i livet. Hon får använda mig som bollplank och sen får jag stötta så mycket jag kan. Det är svårt att se sina barn gå igenom tunga saker speciellt när dom själva inte är orsaken till dessa. Jag vet att Sandra är en tufft tjej med skinn på näsan och att hon kommer att klara av det som har hänt. När allt återgår till det normala igen kommer hon vara ännu mera stärkt. Men innan dess så finns vi här för henne och hennes familj.

När jag nu ändå ska baka så ska jag nog slänga ihop lite kärleksmums. Det var längesen jag bakade det och det skulle passa ganska bra då vi den här helgen firar att vi träffades för 26 år sedan. Det blev oxfilé, pepparsås, rösti och ett glas rött igår. Så varför inte ta kärleksmums till fikat idag? Så får det bli. Ha en härlig lördag.

Inga kommentarer: