lördag 26 mars 2011

Inget jobb idag.

Godmorgon. Vakna till en solig men kylig morgon. Först kändes det som en vanlig jobbarmorgon. Tänkte att det vore så skönt att få sova ett tag till. Men plötsligt så slog det mig att klockan inte har ringt och var då tvungen att titta hur mycket den var. Kvart över sex, fan tänkte jag nu har jag försovit mig och for ur sängen med en massa svordomar. Hann inte så långt innan hjärnverksamheten vaknat till liv och jag insåg att det är lördag och det betyder ledigt. Jag gick tillbaka till sängen men visste att någon mer sömn skulle det inte bli. Låg inte kvar mer än fem minuter, gick sedan upp.

Lördagen går åt till att åka till föräldrarna. Först ett besök till pappa efter det ska mamma och jag åka till min faster. Jag ska få en massa information om släkten. Hoppas hon har mycket på farmors sida. Det ska bli spännande att höra hennes historier. Min faster och farbror har en humor som jag gillar. Inga ledsamheter där inte. Många roliga upptåg har jag haft med dessa två underbara människor. Nu ser jag fram emot en dag full av skratt. Vilket alla borde ha minst en gång i veckan. Nu tänker jag på alla dom som aldrig dra på smilbanden och lever sina liv i en riktigt grå vardag. Dom som tittar snett på glada skrattande människor och det riktigt lyser ilska i deras ögon när dom hör skratt. Inte finns det sådana människor, tänker ni. Men det är just det det gör, jag ser flera sådana varselser dagligen. Och det är konstigt att deras surhet smittar av sig på omgivningen. För man mår ju bra mycket bättre om man skrattar och är glad. Och ett gott skratt förlänger livet.

Har nu inte tid att sitta här längre. Ska göra i ordning mig så jag kommer iväg ner till papsen. Ha en glad lördag.

Inga kommentarer: