tisdag 8 mars 2011

Fettisdag utan semlor, snyft.

Jag ringde gubben på min lunch och bad honom att åka ner till centrum för att köpa wienersemlor. Han missuppfattade mig och trodde att vi skulle åka efter jag slutat jobba. Tänkte då att jag skulle testa det nya fiket i Stuvsta men där var det kö ut på gatan. Med erfarenhet från förgående år så hade jag ingen lust att stanna till i Tumba. Där får man stå över en timme i kö för att få sig en semla. Nu sitter jag här och tycker lite synd om mig själv. Det hade varit så gott med en wienersemla nu. Som tur är så överlever jag det och får ta igen det nästa år.

Idag har det varit ett strålande väder. Börjar faktiskt tro att det blir en vår i alla fall. Nu får gärna solen lysa varje dag så att vi blir av med all snö. Och visst blir folk gladare av det vackra vädret. Det ska väl var Fru Light som är lika tjurig som vanligt, där biter inget vackert väder. Inget annat heller, undra om hon någonsin har varit glad. Den stackaren vet nog inte hur man gör för att dra på smilbanden. Inte nog med tjurigheten så är hon fruktansvärt otrevlig. Så otrevlig att man blir illamående bara man ser henne.

Imorgon är det redan onsdag och helgen närmar sig med jättefart. På lördag ska vi passa Ebba det ser vi fram emot. Nej, nu ska jag hoppa in i duschen. Ni får ha en bra kväll.

Inga kommentarer: