onsdag 9 mars 2011

Halva veckan har gått.

Gubben var och titta på ett jobb idag och det verkar vara positivt. Killen han prata med blev imponerad av hans yrkesbevis och på hans betyg. Han sa att han hade ett jobb som han kunde börja ganska omgående på. Men gubben sa som det var, att den typen att jobb inte va något för honom. Jobbet var att bygga perronger och Bosse har dåliga erfarenheter av sådana jobb. Killen sa då att Bosse skulle ringa när vi var tillbaka från våran resa. Han lovade att han skulle ha ett jobb som passa Bosse. Vi får väl se hur det blir med det här jobbet. Snön är förhoppningsvis borta till mitten av april och byggena kan börja med markjobben, då ska det inte vara några problem att få jobb.

Taxfree-katalogen låg och vänta på mig när jag kom hem från jobbet. Vilken lycka, nu kan jag börja kolla vad jag ska beställa. En skumpaflaska måste jag ha för vi måste ju fira Bosses födelsedag när vi kommer fram. Visserligen en dag för sent men vi kommer inte kunna fira den här hemma. Sen är det ju lite kul att det är 12 år sen vi fira hans födelsedag just på Lanzarote.

Nu är onsdagen avklarad. Det är inte klokt vad tiden går fort. Bara två dagar kvar till helgen. Hoppas det blir lika fint väder då som vi haft i början av denna vecka.

Nu blir det lite tv-tittande, sen ska jag i säng så jag är pigg och alert i morgon.

Inga kommentarer: