söndag 6 mars 2011

Vasaloppet.

En mjukstart på söndagen blir att titta på Vasaloppet. Roligaste att se är starten, detta myller av människor som ska ta sig upp för första backen. Det är väl mer eller mindre en tradition för oss att se detta lopp. Har jag tålamod så ser jag hela, annars blir det bara starten och målgången som jag ser. Bosse är stilla sittande hela förmiddagen och tittar. Sen är det 5 milen i Holmenkollen men den får vi kanske titta på i Tullinge. Vi ska ta åka och titta på Sandras nya lägenhet. Jag är så nyfiken på lägenheten och har inte sett så mycket av det nya området som håller på att växa fram. Nu känns det helt okej i magen och jag får behålla vätska och föda. Det tar väl några dagar innan blodsockret lägger sig på rätt nivå igen.

Tillbaka till vasaloppet. Jag har lite svårt att förstå hur man vill pina sig så med att delta i detta lopp. Eliten kan jag förstå, men alla dessa andra som inte har en chans att åka under 5 timmar och absolut inte har en chans att vinna. Visst kan det vara skönt att åka skidor men inte i 9 mil och då åka med en press att göra en så bra tid som möjligt. Rickard Olsson åker för tredje året och är lika glad som vanligt. Men jag kan tänka mig att han får lön för att medverka så den enda press han har är väl att roa oss tittare,hahahaha.

Under hela loppet är nog det roligaste att se intervjuerna på alla glada amatörer. En del är så glada över att få vara med på tv att dom nästan glömmer bort att tiden går och att dom är med i en tävling. Själv skulle jag bli bli riktigt ilsk om jag skulle bli stoppad om jag var med i en tävling.

Nu ska jag ta mig en mugg kaffe och titta lite på Vasaloppet.

Ha en bra söndag.

Inga kommentarer: