tisdag 15 mars 2011

Finbesök i Tumba.

Idag har vi haft finbesök här i Tumba centrum. Bosse skulle ner till centrum för att hämta pengar. När han skulle kliva ur hissen mötes av ett folkhav, han hade aldrig trott att så många kunde få plats där. Han fick kliva in i hissen igen utan pengar. Det som hade dragit folk ner till centrum var ett besök av Kronprinsessan och Prins Daniel. Kan inte fatta hur man kan vara så dum och ge sig ner till centrumet för att se dom. Det kan inte varit många som fick se dom. Helt sjukt.
Efter jobbet åkte vi ner för att hämta pengar och jag gick in till ur-makaren och bytte mitt batteri i klockan. Han berätta att hela centrumet hade varit knökfullt av människor, det var värsta han sett. Han tyckte att det hela var ett spektakel och jag kan bara hålla med. Jag som inte ens var där kan bara skaka på huvudet åt det.

Har nu tagit fram sommarkläderna och även provat. Till min glädje så behöver jag inte ut och jaga kläder. Där spara jag en massa tid och pengar. Det enda som jag ska köpa är leggings. Sandras idé och ingen dum idé. Kan nog behövas på kvällen om jag ska ha kjol eller klänning. Det är inte så varmt på kvällarna där nere vid den här tiden. Nu är det bara Bosse som ska kolla igenom sina kläder. Av erfarenhet så kommer inte det ske förrän dom sista dagarna. Han är så säker på att han inte behöver något nytt. Det ska vara gympaskor i sådana fall säger han. Ja se karlar. Det är tur att dom har oss kvinnor för hur skulle det annars gå med packningen. Bosse tycker att det egentligen räcker med kalsonger, badbyxor, shorts, och linne. Om man hinner kan man slänga ner tandborste o tandkräm annars kan man köpa det på plats, hahahahaha. Tänk om jag också kunde ta det så lätt på det här med packning.

Inga kommentarer: