måndag 14 mars 2011

Släktforskning.

Har kollat lite om släktforskning på nätet. Har fått blodad tand. Har även lyckat printat ut ett träd med min släkt. Åtta generationen till att börja med. Den första föddes 1773 och den sista föddes 2010. När jag kommer tillbaka från vår resa ska jag gå in på djupet med forskningen, vill veta så mycket som möjligt om varje generation. Var dom föddes, bodde, yrken, dödsorsak, m.m. Har säkert börjat med något som kan ta hur lång tid som helst att slutföra.

Till min stora lycka har jag hittat en del arkiv i Norge så jag kanske lyckas hitta lite om mammas släkt där. Vore kul att komma ner några generationer på hennes sida, för då kanske jag kan få reda på hur det ligger till med mina förfäders utvandring från Sverige till Norge. Tror inte att jag kan få så mycket hjälp av mamma på grund av hennes taskiga minne.

För denna kväll lägger jag ner all verksamhet och går och lägger mig. God natt och sov så gott.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, men det där verkar ju hur intressant som helst, ju

jag vill oxå släktforska

Kraaaaaaaaaaam