söndag 13 mars 2011

20 dagar kvar.

Nu börjar nedräkningen till vår resa. Om 20 dagar sitter vi på flyget ner till Lanzarote, skönt är bara förnamnet.


Idag ska jag hinna med att ta mig till Ikea. Där ska jag köpa lite kuddar till soffan, en tavelhylla, en lampa till och givetvis blir det en tur runt på ljusavdelningen. Sen ska jag ta fram sommarkläderna, för här ska det provas kläder. Måste se vad som måstes förnyas, inbillar mig att jag har en annan kropp sen förra sommaren, hahahaha. Vilka problem jag har med det här med packning, jag vill inte släpa med mig för mycket men vet att det är exakt det jag kommer att göra. Nej, man skulle vara karl för dom tycks aldrig ha några packnings problem.

Hade en härlig dag med småtjejerna igår. Ebba och Felicia hade det roligt tillsammans. Felicia ville inte köpa det där med att jag är farmor till Ebba, för farmor var i småland tyckte hon. Själv tyckte jag det var lite jobbigt att hålla isär farmor/mormor. Lite rivalitet blev det mellan tjejerna. Om Ebba sattes sig i mitt knä kom genast Felicia och skulle upp hon med. Ebba var så fascinerad av Rocky, hon tyckte att Rocky skulle åka i Dodgen med henne. Innan alla föräldrar kom hjälpte tjejerna mig att duka bordet. Det är så roligt att se hur duktiga dom är och hur bra dom samarbeta. Vi åt köttbullar och till efterrätt blev det fruktsallad och grädde. När alla åkt hem satte jag mig ner i soffan och det tog inte lång tid innan jag somna. Kanske inte så konstigt då jag hade varit igång sen klockan fem på morgonen.

Inga kommentarer: