måndag 28 mars 2011

Vad gör jag för fel????

Har nu börjat fylla min resväska och jag menar verkligen att fylla den. Jag började lite smått efter middagen och förstod ganska snart att det här går inte. Den blev full med en gång och jag har då inte packat ner allt. Resväskan är inte för liten, jag har modell bamsestor bara för att jag alltid har problem att få ner allt. Nu får jag gå igenom allt igen och se vad jag kan lämna hemma, suck. Tycker inte att jag packa ner för mycket kläder. Underkläder är ju ett måste, lika så shorts, badkläder, badhanddukar, linnen, kjolar, badtofflor, skor, och några blusar. Sen måste man ju ha smink, toalett artiklar, böcker, linser och linsmedel. Medicinerna måste man ha i handbagaget som tur är, även kameran, telefoner, laptopen och inte att glömma videokameran. Jag har några kvällar på mig att stuva om i resväskan och kanske ta bort lite kläder. Vikten är det inte några problem denna gång då jag får ha 30 kg + 8 kg i handbagaget och slipper köpa 10 kg extra vikt som jag brukar. Detta med att packa resväskan kommer ge mig magsår. Och inte blir det bättre av att höra Bosse säga "är din reväska redan full" med ett stort leende på sina läppar. "Är den färdigpackade, eller?" Han tycker det är skit kul att se mig packa. Måste vara den roligaste händelsen på året för honom. När han hör mig komma i gång med mina värsta ord, så säger han lugnt " Det hjälper inte att vräka ur sig en massa fula ord". Något som jag kan bli så förbannad på  när han säger. Jag fräser tillbaka till honom att han ska strunta i mig och börja packa sin egna resväska istället. Det är  rena cirkusen här hemma när vi ska packa inför en resa. Men som tur är kan vi skratta åt det hela efteråt. Det låter värre än vad det är och vi vet vad vi kan säga och göra utan att såra varandra. Hahahahahahaha, jag kan nästan förstå att Bosse har roligt när jag packar.
Gubben säger att han vet vad jag gör för fel. " Du tar med dig alldeles för mycket kläder, du kommer inte använda mer än hälften", säger han. Han har rätt, men det är ju så svårt att veta vad jag inte kommer att använda.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, jösses, säger jag. Jag kan tro att gubben din har roligt, hahahahahahahahaha!
Ja, han har det ju lätt för sej, han köper ju det han behöver på plats, läste jag i bloggen, hahahahahahaha!
Han tar det verkligen med lugn och ro han, hahahahahahahahaha
Kraaaaaaaaaaaam
Du kan låna en liten plats i hans resväska,
Kraaaaaaaaaaam igen