söndag 20 mars 2011

Piggare än vanligt.

Var igång hela dagen igår. Fick en massa gjort, kände mig riktigt duktig. När jag äntligen kunde sätta mig ner framför tv:n så kom John blund nästan med en gång. Sov bort hela kvällen i soffan och när det var dags att släpa sig upp till sovrummet tänkte jag att det inte skulle bli så mycket mer sömn. Efter tandborstning och tvättning var jag pigg som en mört igen. Men kröp i alla fall ner i sängen och börja läsa min bok. Jag lovar att det tog nog inte mer än några minuter så sov jag som en stock igen. Vakna tidigt som vanligt men efter alla dessa timmars sömn så är jag pigg och kan möta dagens shoppingsrunda som en helt ny människa,hahaha. På eftermiddagen ska Sandra komma över och fika. Funderar på om jag ska slänga ihop en sockerkaka eller kanske en nötkaka till dess. Eller kanske bättre om jag köper fikabrödet. Det kan ju bli lite tidsbrist om jag både ska shoppa och baka.
Måste ta ett blodprov nu och även mäta blodtrycket sen ska jag ha en härlig frukost. Söndagarnas frukost är nog veckans bästa. För då har jag tid att sitta länge och mysa med mat och morgontidningen utan att behöva känna mig så stressad av alla måsten. Ha en bra söndag.

Inga kommentarer: