torsdag 12 mars 2009

Telefonförsäljare

Jag blir så trött på alla dessa telefonförsäljare. Idag har en säljare från ett av dom större telebolagen ringt och lurat på min gamla mamma en mobiltelefon. Hon sa att hon inte hade förstått så mycket av vad säljaren hade sagt, men tyckte att det lät bra. Jag får läsa igenom papprena när hon får dom. Hon skulle få en mobil gratis plus 200:- att ringa för,det tyckte hon lät bra. Ja, man förstår henne, det är inte lätt att bli gammal. Vi får se om det är en bra affär eller om man ska försöka att häva avtalet. Telefonen hon ska få var en mobil som var byggd för gamlingar????? Lova henne i alla fall att jag ska åka ned på söndag om det är bra väder, så att vi kan gå igenom det hela. Om hon nu kommer ihåg något. Min kära syster ska bli mormor till hösten. Släkten växer med stormsteg. Det är Tina som ska få sitt andra barn. Vi får hoppas på att det blir en tjej, hennes första är en kille. Men det verkar vara tjej år i den här släkten, så det går nog vägen. Nu har jag bara en dag kvar att jobba den här veckan. Det ska bli skönt att vara ledig i två dagar. På lördag förmiddag ska min hårfrissa få ta han om mig. På eftermiddagen ta Sandra och Mille över. Dom tycker att det ska bli såååå roligt att få ta hand om oss, det har dom verkligen längtat efter. Vi förstår dom. Vad kan vara roligare än att serva sina gamla föräldrar, haha. Hoppas att vi inte har vår kinkiga dag då. Lovar att försöka att vara snälla, så dom slipper skämmas över oss nu när dom har smålänningar hemma,hihi. Måste sluta nu, ska se på antikrundan i HD. Vi höres snart igen. Ha det bra. Kramar.

Inga kommentarer: