tisdag 10 mars 2009

Inte kul att vakna i morse. Det första man får se är detta snöande, man blir så trött. Hade hoppas på att våren var på gång. Men icke sa Nicke. Känns som att det aldrig ska bli vår. Efter en tråkig dag på jobbet, åkte jag till apoteket för att hämta en kasse medicin. Det första jag får höra av tjejen, efter att hon har tagit fram min recept va " du äter väl inte grapefrukt". Fan vad jag kände mig skyldig, börja förklara för henne att jag aldrig har gillat grape, men jag testa grape från Florida på jobbet i fredags och tyckte det var riktigt gott. Så det blev att jag köpte ett par och åt en i helgen. Då tala hon om att tabletterna mot blodfetterna inte kan upptas av kroppen när man äter grape. Det är bara att lägga grapen på hyllan. Sen säger hon att jag har rethosta (som om att jag inte visste det), hon undra om hur länge jag har haft det. Jag talar om som det är, att det har hållit på en längre tid. Då får jag höra att det kan vara min blod-trycksmedicin som kan vara orsaken till rethosten. Jag säger till henne att jag har ätit den i flera år, så det borde inte vara den som gör att jag hostar. Nej, kanske inte det, svarar hon. Vid nästa läkarkontroll ska jag höra med min läkare om det kan vara medicinen som gör att jag hostar. För är det den, så tänker inte jag fortsätta att äta den. Jag fick min kasse med medicin och gick till kassan för att betala. Jag höll på att rasa ihop i kassan när jag fick höra vad jag skulle betala, hela 95:50. Sverige är fantastiskt, hade jag bott i Usa hade jag säkert fått betala fan så mycket mer. Bara insulinet kostar runt 3000kr, och alla tabletterna kostar nog runt en tusing. Det är sånt här som gör att jag tycker det är värt att betala skatt. Lite valuta för all skatt man har betalat genom åren. När jag kom hem ringde jag till min frissa för att beställa tid. Hon höll på att jobba så hon undra om det var tid för bokning eller om jag bara ville snacka lite skit. Båda delarna sa jag, så det är bättre att du ringer mig när du har jobbat färdigt. Så nu väntar jag på att hon ska ringa. Jag hoppas att hon har tid på lördag, för jag ska hem till min dotter (Sandra) och äta middag senare på lördag. Hennes svärföräldrar kommer upp från Småland och hon tänkte att det skulle vara lite kul att vi alla träffades. Det tackar man inte nej till. Det blir kul. Bara dom inte bjuder på fläskfile, för då får vi svälta. Det är tur att det finns en pizzeria i närheten, om det nu skulle behövas. Men jag tror att Sandra bjuder på något som vi alla kan äta. Liam kommer att vara hemma. Då får man i alla fall en massa kramar. Han är mormors egna "pussgurka. Det är så roligt med alla barnbarnen, det är som man säger " att barnbarnen är en guldkant i livet".Det är en stor lyx att få se dom att växa upp. Jag är stolt över mina barn, deras partners och barnbarn. Jag är nog världens lyckligaste människa. Sen att jag är gift med världens underbaraste karl gör inte saken sämre. Jag älskar er alla.

Inga kommentarer: