torsdag 5 mars 2009

Glad

Det är kul att min dotter äntligen har skrivit i sin blogg. Det är ju ett tag sen. Älskar att läsa vad hon skriver, men har full förståelse att hon inte jämnt har ork att skriva. Har man barn så finns det inte så mycket tid att göra mamma nöjd. Dotterns blogg och sonens tjejs blogg tycker jag är roligt att följa. Mitt barnbarn Liam var här och bjöd på hembakad sockerkaka i kväll. Det är sånt som är lyx i mitt liv. Vad det är härligt när han stolt berättar att han har bakat själv. Och gott var det. I morgon har vårat yngsta barnbarn namnsdag och då födds det ett nytt barnbarn, det är lite roligt tycker jag. På lördag har en dotter namnsdag. Vi firar inte namnsdagar, men var in på facebook och läste om alla dessa namndagar. Så jag känner att jag måste nämna det. Har även pratat med svärmor. Hon fick några förslag om vad hon kunde köpa åt "gubben" när han fyller år. Gunsan (svärmor) hon är en riktigt härlig krutgumma, med henne har man det inte tråkigt. Vi har hur kul som helst. Kommer aldrig glömma våran semester nere på Gran Canaria, tillsammans med henne och Svenne. Vilka härliga människor och vilken ork dom hade. Han hade genomgott en bypas operation och med sin höga ålder var han riktigt pigg. Dom var med på allt vi ville göra. Enda gången dom inte orka med, var när vi hade över 40 grader varmnt dygnet runt. Men det gjorde inte vi heller. Kan heller inte glömma när Svennes ena par badbyxor försvann och Gunsan tyckte att han skulle köpa nya. Men det var han inte med på, för han hade minsann badbyxor hemma i Svealand, så det var bara slöseri på pengar. Tänk vad vi andra hade roligt åt det. Eller när Gunsan ville köpa en strandväska ( lagom storlek) och Svenne tala om att hon hade en massa såna väskor hemma. Fan vad vi har skrattat åt det. Vi åkte även en busstur, där vi kunde gå på en marknad. Gunsan och Sven blev erbjudna att köpa en stor duk, men hon ratade den duken. Vem gick inte och köpte den. Jo, givetviss så gjorde vi det och allt finns på film. Det finns massor att berätta om den resan, men det kan jag ta en annan gång.

1 kommentar:

Helena sa...

Det kändes lite pressat att bestämma namnet på skrutten innan idag just för att det då blir hennes namnsdag. haha. Du borde kolla upp din hosta så det inte är nåt allvarligt. Kram