söndag 8 mars 2009

I dag är jag hög...

Ja, jag är hög idag. Blodsockret är alldeles för högt, så jag måste verkligen göra något åt det. Sitter just nu och äter blodgrape från Florida. Jag har aldrig varit mycket för grapefrukt, men i fredags så provsmaka jag just grape från Florida. Den var helt fantastisk god. Fick lära mig att grapefrukt ska ligga i rumstemperatur i minst två dygn innan man äter den. Jag köpte två stycken och nu har dom lägat på bänken i två dygn. Bara att mumsa i sig alla dessa c-vitaminer. Hoppas bara att inte blodsockret stiger av det. "Gubben" är bara för gullig. Igår tog han och rensa förrådet, så nu slipper jag. Det känns så skönt, känns som att flera hundra kilo försvann från mina axlar. Det är ett jobb som jag verkligen hatar att göra, skjuter gärna det på framtiden. Att man aldrig lär sig att kasta pryla som man innerst inne vet att man aldrig kommer att använda igen. Är som en liten hamster, spar för sämre tider. Eller? Det kanske är inbyggt i våra hjärnor, jag är ju inte ensam om att lägga på hög. Nog om det. Nu ska jag se till att det kommer mat på bordet. Sen blir det en tur till Maxi, för att fylla upp matförrådet.

1 kommentar:

Sandra sa...

Stackars bosse, din slav.....
Du får ta ut tummen i rumpan och börja städa kvinna:) ha ha vad jag e rolig:) puss på dig rump kvinna:)