onsdag 4 mars 2009

Tappar snart rösten

Nu är det redan onsdag och jag har hostat så att jag snart inte har någon röst kvar. Gubben har en tyst och skön kväll framför sig. Svärmor ringde och ville prata med mig om gubbens födelsedagspresent, men jag får ringa henne när rösten har blivit bättre. Hon berätta för gubben att äldsta dottern har blivit av med sitt jobb. Konstigt att hon inte kan ringa och berätta sånt direkt till oss, istället för att åka upp och berätta det till farmor. Men det finns väl en baktanke med det. Hon vet att farmor inte kan hålla tyst och på det viset behöver hon inte tala om det själv. Sån är hon. På fredag kommer vårat femte barnbarn. Det blir en dotter och det är ett planerat kejsarsnitt, då barnet ligger fel och det inte går att vända henne. I morse var grannens hund in på våran tomt och bajsa. Jag hoppas det var en engångs företelse. Det är lite slapp att bara släppa ut hunden utan att ha koll vart han går och gör i från sig. Det är jävligt äckligt, får säga till dom, så att dom kan ta upp skiten. Man vill ju inte att barnbarnen ska kliva i det och sen komma in med skiten på skorna. Igår fick vi våra nya ciggskåp. Det blev ett lyft för kassalinjen. Vår butik är den första i Sverige med den nya modellen. Det känns lite kul. Annars är allt som vanligt på jobbet. Nu ska jag ta lite hostmedicin och försöka att sova lite. Man har en lång natt framför sig. Det blir inga långa stunder man får sova med den här hostan.

Inga kommentarer: