söndag 22 mars 2009

Grillning

Var ut på altanen, grannarna hade tänt sin grill. Gud så sugen jag vart på att grilla. Men jag får ge mig till tåls, då vi inte kan få upp altandörren ut till grillplatsen. Tjälen har gjort att plattorna utanför har höjts. Alltid ska det vara nåt. Jag har inte kommit igång med städningen ännu. Men jag har i alla fall fått in mina föräldrars räkningar. Mamma var här i morse. Jag blir lite irriterad på att hon först ringer på dörren, öppnar man inte på studs så börjar hon att rycka i dörren. När man väl har fått upp dörren får man höra "oj jag trodde inte ni var hemma". Jag tänker jämnt att vad fan tror hon, att vi inte har annat för än att stå vid ytterdörren. Men det kan man inte gärna säga till henne, hon är ju en gammal gumma. Det är bara att bita ihop. Hon skulle aldrig ta illa vid sig om man sa så till henne. Det skulle bara bli ett jajaja och nästa gång hon kommer skulle det vara samma visa igen. Tanten är en kanonmamma, hur som helt. Jaha, nu var det ju inte det här jag skulle göra. Jag får avsluta och börja sätta i gång med snabeldraken.

Inga kommentarer: