lördag 28 september 2013

Odjuren är tillbaka.

Vaknade vid halv fyra-tiden och kunde inte somna om. Eftersom jag inte somna förrän vid halv två så vet jag att dagen kommer gå i trötthetens spår. Fattar inte varför jag inte kan sova då jag har en ledig helg framför mig. Jag får helt enkelt lägga mig och sova middag under dagen om jag blir för trött.

Jag har köpt en massa tulpanlökar som jag ska ha i rabatten på framsidan. Har inte sett till några rådjur i vårt område på flera år och tänkte att jag nu kunde få ha tulpanerna i fred. Vad tror ni jag fick se igår morse? Jo, i slänten på baksidan låg ett rådjur och stirrade in på vår altan. Man kan ju undra om den känt lukten av tulpanlökarna och ville vara först på plan när dom kommer upp i vår. Vilket jädrans hån, bara ligga där och stirra på en. Det var precis som den tänkte att äntligen ska kärringen plantera lite mat åt mig. Jag skrämde i vägen odjuret, men den försvann inte så långt bort utan sprang runt häcken som grannarna ovanför oss har, för att sedan ta sig igenom häcken ner till lekplatsen. Vintern är lång och förhoppningsvis så hittar rådjuret andra ställen att vara på när våren kommer och mina tulpaner kommer upp.

Eftersom det inte går att sova så ska jag ta mig en dusch och sedan ta och städa lite. Ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: