måndag 30 september 2013

Det här är inte klokt!

Ringde tandläkaren nu på morgonen. Min tandläkare hade inga lediga tider idag men jag fick en tid till en annan. Jag tog den för jag måste få hjälp med vad det nu är för något. Efter samtalet ångra jag mig, gillar inte att behöva gå till en annan tandläkare. Fick riktigt ont i magen och kände ångesten komma. Så ringer telefonen och det var tandsköterskan som ringde för att meddela mig att min tandläkare hade fått en ledig tid om jag hellre ville ha den. Blev så glad och magvärken var som bortblåst. Likaså ångesten. Självklart tog jag tiden, tackade sköterskan så mycket. Efter detta samtal kändes det som jag gick på moln ett tag. Men som att trycka på en knapp började nysa som aldrig förr och blev alldeles igentäppt i näsan. Känner mig febrig. Vad fan är det här, tänkte jag. Ska det aldrig ta slut på eländet. Räcker det inte med värken och en svullen höger sida i ansiktet. Ska jag nu bli förkyld igen. Jag ORKAR fan inte mer. Är som ett läskpapper som drar åt sig varenda bacill som kommer i min väg. Skulle inte förvåna mig att tandläkaren skickar mig vidare till en läkare för att det är en jävla förkylning som förorsakar detta lidande. Men en sak i taget, först tandläkaren och om det nu inte är tänderna så får jag jaga en jourtid hos läkaren.

I natt har jag fått lite mer sömn än föregående nätter, något positivt i alla fall. Man får vara glad för det lilla. Just nu är det mest en massa gnäll på mig och jag avslutar nu. Ha en bra start på denna vecka.

Inga kommentarer: