lördag 7 september 2013

Hemlagad paj, mums.

Har fått dille på matpajer. När jag kom hem från jobbet svängde jag i ihop en varsin paj till mig och gubben. Det blev bacon och höst kantareller, hällde över äggstanning och ost, det är nog den godaste pajen jag ätit hittills. Jag är ingen pajmänniska precis. Men för ett tag sen blev vi så sugna på taco paj, jag orkade inte göra egen pajdeg så jag tänkte slarva och köpa färdig pajdeg på rulle, men den färska degen var slut. Kom på att det även finns fryst deg så vi gick till frysdisken, gissa vad jag hittade där. Jo, där hittade jag inte bara färdig deg utan ännu bättre, färdiga pajskal i folieformar. Vad kunde varit bättre. Efter det har vi ätit x-antal pajer och jag som aldrig har varit någon pajälskare har nu blivit helt galen i hemlagad paj. För hemlagad ska den var förutom pajskalet som gärna får vara inköpt från ICA:s frysdisk. Och till pajen en fräsch sallad.

Nu ska vi titta på Körslaget och heja på Team Dogge, inte på Team Sonja. Det för räcka med att jag är tvungen att ha bära vår nya tröja med hennes ansikte på bröstet varje fredag och varannan lördag. Ska jag vara ärlig och det ska man ju vara så bryr jag mig inte så mycket i vem som vinner och jag vet inte heller om jag kommer att orka att titta på alla programmen.

Ha en trevlig fortsättning på lördagskvällen.

Inga kommentarer: