onsdag 11 september 2013

En dyr förkylning.

I måndags hade jag en huvudvärk som inte ville ge med sig. I går tog jag som vanligt en promenad ner till tåget som tar mig till jobbet. I backarna kände jag ett bultande i kindbenet och fick mig en rejäl chock när jag tittade mig i spegeln i omklädsrummet, eller rättare sagt toaletten på jobbet. Kinden hade svullnat upp och ömmade. Det blev värre utöver dagen, började värka riktigt ordentligt. Förvarnade chefen att jag nog måste ta mig till tandläkare idag. När jag kom hem på kvällen hade svullnaden blivit värre och jag såg ut som en bulldog på vänstra sidan. Så mycket sömn blev det inte i natt och i morse ringde jag till tandläkaren. Fick komma dit på förmiddagen, är det något som jag verkligen ogillar så är det tandläkarbesök. Men jag var säker på att det var min visdomstand som spökade så det var bara att gilla läget. Väl inne hos tandläkaren blev det inte som jag trodde utan bra mycket värre. Tandläkaren konstantera att jag hade början på en bihålsinflammation och den hade gått ner till tänderna. Det är inte ovanligt att det blir så då benet emellan bihålorna och tänderna är så tunt, sa tandläkaren. Hon tog några bilder på över och under käke. Resultatet blev tandutdragning och bara för att jag är diabetiker så fick jag sys också. Om en vecka ska jag tillbaka för att plocka bort stygnen. Det blev en dyr förkylning jag hade förra vecka.

Bosse har opererat sitt ena öga idag och nu sitter vi här och tycker synd om oss. Han får inte köra bil på en vecka och behövde åka ner till apoteket och hämta ut ögondroppar. Så fort min bedövning släppte så jag kunde få i mig lite i magen fick jag köra ner honom. Passade på att handla mat som jag kan äta. Första dygnet så blir det flytande föda, tur att jag köpte mig en juice-maskin igår. Nu blir det olika sorters juice och soppa. I morgon får jag börja med lite fastare föda som typ potatismos o korv.

Min nya juice-maskin visa sig vara en kanon grej. Vi gjorde en sats med morot, apelsin, äpple och ingefära igår och det var sagolikt gott. Ikväll blir det  lime, broccoli, kiwi och päron. Till och med Bosse är imponerad över denna maskin och det vill inte säga lite.

Nu ska jag ta mig några värktabletter och sätta mig och vila. Efter denna hemska förmiddag är jag helt slut och väl värd att en stunds vila. Synd bara att jag inte får ligga ner, man får vara nöjd med det lilla.

Inga kommentarer: