söndag 22 september 2013

Ekorrarna Hägglund har rensat ut ett förråd.

Vi har ett förråd under trappan, ett riktigt fint förråd. Så fint att under åren har det samlats en massa bra och ha saker i det. Vad sägs om två flaskor glögg med sista förbrukningsdatum 2002, kanske inte en bra o ha sak precis men gömda o glömda var dom i alla fall .Vi röjde ut hela förrådet och det blev en hel del att slänga. Allt som vi inte saknat och allt som vi inte har använt på väldigt länge fick sig en sista resa till tippen. Bilen blev nästan full. Nu har vi ett riktigt fin förråd och vi hittar det vi ska ha. Alla mina köksmaskiner som bara står i vägen i köket har fått sig en egen fin plats i förrådet. Nu kan jag bara gå in i förrådet och välja o vraka i min maskinpark. Ska nu se till att det inte kommer in  mera saker som jag vet att vi aldrig kommer använda igen. Lättare sagt än gjort för en ekorre som mig. Är helt nöjd med vårt tråkiga jobb idag. Nu kan vi med gått samvete sitta ner framför tv:n i väntan på att andra säsongen av Bron ska börja.

Inga kommentarer: