onsdag 25 september 2013

Kyla och glömska.

Nu är det bra kallt ute. Det var längesen som jag frusit så mycket som jag gjort idag. Bara att vänja sig för nu har vi ett halvt år med kyla och rusk framför oss, brrrr.

Igår var det min pappas födelsedag, han skulle blivit 78 år om han fått varit kvar här hos oss. Jag har nog fått någon släng av demens för jag hade helt glömt att det var pappsens födelsedag, det är inte första saken jag glömt den sista tiden. Men ikväll tänder jag ett ljus för pappa, så här i efterskott. Tror han sitter där uppe och ser ner på mig och skrattar åt min glömska. Bättre sent än aldrig, farsan, säger jag med ett leende. I morgon blir min lillebror 52 år (usch, vad gamla vi börjar bli) och jag ska försöka komma ihåg att ringa och gratta honom. Egentligen skulle jag åkt över med en blomma men vardagarna finns det bara inte tid till det. Efter maten är jag helt slut och orkar inte med att vara social.

Två dagar kvar att jobba och sen tre hela dagar ledig, tre dagar som jag verkligen längtar till. Men först så ska jag jobba två dagar och för att orka upp i morgon så ska jag göra i ordning mig för sängen. God natt och sov så gott.





Inga kommentarer: