onsdag 2 oktober 2013

Långsamt bättre.

Efter tandläkarbesöket börjar jag äntligen känna mig bättre igen. Visst har jag lite ont men det är ju inte som det var när det var som värst. Svullnaden är det inte mycket kvar av. Men nu känns det som det är någon förkylning på gång, täppt i näsan och lite ont i halsen. Jag hoppas det försvinner innan det bryter ut eller att det är symptom efter infektionen. Har jobbat i två dagar och det har gått bra, lite trött och hängig i mellan varven.

På söndag ska vi på kalas i Gustavsberg. Lilla Rasmus fyllde 2år för ett tag sen så det blir ett kalas i efterskott då dom var uppe i Lappriket när han fyllde år. Vi ska även äta middag där också, kommer bli super trevlig.

I morse var det riktigt kallt ute, -3 grader vid åtta-tiden. Jag tog på mig en extra tröja under jackan, halsduk och handskar, ändå frös jag så jag skaka. Inte blir det bättre då vi har hela vintern framför oss. Jag vågar inte börja med vinterjack och vinterstövlar än (även fast jag skulle vilja), för vad ska jag då ha på mig när det blir ännu flera minusgrader. Det finns ett talesätt som säger att man ska svettas in sommaren och frysa in vintern, det ligger nog en hel del i det.

Jag har bestämt mig för att krypa till sängs tidigt i kväll så nu ska jag göra just det. God natt och sov så gott.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Så där tänker jag oxå, om jag börjar att klä mej som kalla vintern nu, vad ska jag då ha på mej, när det verkligen blir kallt.

Kram