fredag 18 oktober 2013

En massa nytt till Rocky.

Nu ska Rocky få sitt nya hem. I onsdagskväll beställde jag en stor bur som jag nästan är säker på att jag kommer att bli nöjd med. Ska bli roligt att se om Rocky kommer bli lika nöjd. Risken är att han kommer att gå vilse i den nya buren. Det tar ca. två veckor innan buren levereras, jag gillar inte att vänta så det kommer att bli två långa veckor. Efter att jag beställde buren gick jag in på en hemsida för foder, burinredningar och leksaker, hittade en massa roliga leksaker som jag ville ha. Men det går ju inte att köpa allt, men tre stora hängleksaker valde jag ut. Kvällen efter gick jag åter in på denna hemsida och beställde lite inredning till buren. Självklart blev det en leksak till. Hittade även pellets för Grå Jaco, dom hade provpåsar så en sådan påse beställde jag. Rocky är väldigt kinkig när det gäller foder så jag vågade inte köpa en hel påse. Jordnötter, oskalade jordnötter är något som han älskar så en påse på 1,6 kg blev det också. Den här hemsidan kommer bli välbesökt av mig. Deras leveranstider gillar jag, leksakerna jag beställde i onsdags ligger nu här hemma och bara väntar på att få hängas in i den nya buren. Sakerna jag beställde igår har dom redan skickat så dom kommer på måndag. Det är sådant jag gillar, snabba leveranser så jag slipper att vänta. Bara det gör att jag gillar företaget desto mer. Att priserna var så mycket lägre än ute i butikerna gör min plånbok glad. Jag får bra rabatter på min zoo-affär, men där är inte utbudet lika stort. Så nu sviker jag butiken när det gäller leksaker men fodret och sanden kommer jag fortsätta att handla där. Om nu Rocky gillar pelletsen som jag beställt så får jag handla det från hemsidan för det finns inte på butiken där jag handlar.

Nu ska jag titta på Skavlan innan jag går och lägger mig. Jobbar i morgon så den här helgen blir kort.
Han en trevlig kväll.

Inga kommentarer: