måndag 28 oktober 2013

Stolta killar!!!


Samling framför Tele2s Arena. Killarna är fulla av förväntningar på det stora äventyret dom ska få vara med om.


En bit av arenan. Min underbara dotter Sandra fick också vara med på en bild och till min stora förvåning gick hon med på det. Det var till och med hon som ville stå modell.



Här vattnar dom gräset precis innan matchstart. Efter det tågar lagen in med småkillarna i sällskap. Liam fick gå som andre kille med målvakten som sällskap. Själv var han målvaktsklädd, givetvis.



  Här är killarna på väg ner till oss efter deras stora uppdrag. Dom var så stolta och det fanns mycket att berätta. Men först skulle dom se matchen.

Gävle fick snabbt ett mål och ledde ett bra tag innan Djurgården kvittera. Slutresultatet blev 1-1. Sista bilden tog jag mest för att jag fick se en norsk flagga. Norska TV2 var där och när vi stod i samlingen utanför arenan kom dom till vår grupp och filmade samtidigt som dom prata med en farfar till ett av barnen. Jag skämtade med Sandra om att jag skulle gå fram till filmteamet och fråga om jag kunde få hälsa till släkt och vänner i Norge. Lite lustigt tyckte vi det var att norsk television var där men fick svar på den undran på matchen. Djurgårdens norska tränare gjorde sin sista match för att börja träna norska landslaget. På väg hem hade vi en stolt och glad Liam som sällskap. Det blev en massa skämt och skratt. Liam har en humor som är ganska lik min och vi kan ha det riktigt roligt tillsammans.
Nu på morgonen fick jag reda på att om vi stannat kvar till efter avtackningen av tränaren skulle killarna fått träffa fotbollspelarna för att få snacka lite med dom och få autografer. Så dags att få reda på det då. Det kunde väl gubbsen i Pappas pojkar informerat oss på plats. En stor miss av dom och oförlåtligt, kan jag tycka. Det är en jättegrej för småkillarna och nu missade Liam det.
Summa sumarum så hade vi en trevlig eftermiddag och kan tänka mig att göra om det.

Inga kommentarer: