onsdag 23 oktober 2013

Vilken lycka!!!

Jag köpte en provpåse med pellets till Rocky, pelletsen är till just hans ras. Hade innerst inne inga stora förhoppningar att han skulle gilla fodret. Han är en kinkig goja när det gäller foder. Nu har jag testat fodret på honom och till min stora förvåning har han faktiskt ätit av den. Gissa om jag blev glad. Bosse berättade att han suttit en hel del vid den matskålen där pelletsen ligger under dagen. Innan jag beställer hem en större mängd så ska jag testa det som är kvar i provpåsen. I morgon tar jag bort hans vanliga foder så han bara har pelletsen. Har han ätit ordentligt av den så är det bara att beställa en stor påse. Vilken lycka, för då behöver jag inte vara orolig att han får för lite näring i sig.

Idag har det varit en jobbig dag på jobbet. Mitt humör har svängt värre än det svänger i rundpolka. Ilska, irritation, skratt om vartannat. Jag vad det är som gör att humöret inte är det bästa men ska inte ta upp det här och nu. Ser fram emot helgen, två jobbiga dagar till sen tre dagar ledigt. Har tagit ett par huvudvärks tabletter och den tunga huvudvärken börjar så sakta avta. Vet inte om det är på grund av jobbet eller om det är förkylning på gång som gör att huvudet värker.

Bäst att fundera på att hoppa i säng så jag är utvilad i morgon, gäller att ha krafter för att möta en jobbig dag. God natt och sov så gott.

Inga kommentarer: