tisdag 22 oktober 2013

Tisdag, vecka 43

I lördags hade vi Ebba och Rasmus på besök. Dom kom till mitt jobb och där fick dom hoppa in i vår bil för vidare färd hem till oss. Deras föräldrar skulle på fest så vi fick ett dygn av mycket underhållning av våra fina barnbarn. Rocky lärde lilla Rasmus att säga morn morn och sedan blev det mycket morn morn från dom två.

Till helgen som kommer blir det en hel del att göra. Lördag ska jag åka och köpa raggsocksgarn, Ebba ville ha raggisar så jag hoppas det finns fina färger. Sen är det papegojträff med friflygning men det är även Lapplands marknad i Huddinge, svårt att välja. På söndag ska jag på fotboll. Måndagen finns det en hel del som ska fixas här hemma. Måste även ner till mamma och hämta upp räkningar. Bosses mamma skulle också behöva ett besök. Det viktigaste är fotbollen den får jag inte missa.

Rockys två paket har kommit, nu har han leksaker så han klarar sig ett tag. Jag tror inte att jag kommer att få plats med alla leksaker i buren men det kan ju vara roligt för Rocky med lite ombyte då och då. Papegojor är duktiga på att bita sönder sina leksaker så det är ju bra att ha några i reserv. I morgon har det gått en vecka sedan jag beställde buren och sen är det ca en vecka kvar innan den ska levereras.

Här hemma nyser, hostas och snoras det. Jag har varken tid eller lust att bli förkyld nu, så nu har jag börjat med nässpray för att skiten inte ska fastna i bihålorna. Har i färskt minne hur det gick efter förra förkylningen och det vill jag inte ha tillbaka. Sen är det bara hålla tummar och tår att det inte blir värre än det här.

Nu är det 8 veckor kvar till julafton. Jag hade hellre haft 8 veckor kvar till midsommarafton om jag ska vara ärlig. Har aldrig tyckt att julen är kul och att den sen inträffas mitt i vintern gör allt så mycket mer jobbigt. Men ser man lite positivt på det hela så är det knappt 8 veckor kvar tills vi går mot ljusare tider.

Klockan tickar på och snart är det dags att krypa till kojs. God natt och sov så gott.

Inga kommentarer: