torsdag 3 oktober 2013

När katten är bort.............

När jag kom hem och såg min rabatt blev jag riktigt ledsen. Bosse hade rensat den och det vill jag lova att han hade gjort. Min fina löjtnants hjärta var borta lika så mina akalejor. Han försökte trösta mig med att det finns nya att köpa. Självklart gör det de men mina hade några år på nacken och hade växt till sig. Ja, så kan det gå när karlar ska ge sig på saker som dom inte är hundra på. Han tyckte dom såg vissna ut och tog dom samtidigt som han drog bort nejlikorna. Jag sa till honom att alla sommarblommor brukar vissna ner när dom gå till vintervila. Han var hjälpte till att plantera nejlikorna och då sa jag till honom att dom inte är perenna och skulle bort till hösten. Självklart trodde jag att han förstod att det endast var dom som skulle bort till hösten.

Gick ut på altanen för att se om det var mer av mina perenna växter som hade fått göra mina perenner på framsidan sällskap till tippen. Fick mig en mindre chock, han hade klippt alla häckar utom grannens och vår snubbe som sköter allmäningen hade klippt ner pilen som står strax utanför vår häck. Nu har vi utsikt över hela lekplatsen men jag hoppas att pilen växer sig stor när våren återvänder. Den har varit ett bra insynsskydd och dämpat ljudet av lekande barn. Alla mina andra växter stod där dom alltid gjort och tur är det var väl det, för om dom inte gjort det hade jag blivit skita förbannad.

Det är ju bra att gubben gör något på dagarna och hans helrensning av min rabatt får bli ett roligt minne. Inte mycket att gräma sig över. Till våren kommer jag bara att skratta åt hans bravad i min rabatt.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Jösses, Kathrin. Men han ville väl var snäll och hjälpa till. Gudars, men förstår oxå att du blev lite lessen.

Men nu kan du ju få chansen att pröva på lite nya spännande växter. Han gick väl på som en grävling i trädgårn, gubben. Hhahaahahahaha, måste ha sett ut som ett kalhygge,
Skämt å sido Kathrin. Du skrattar nog redan innan våren åt eländet. Du har ju en sådan härlig humor.
Såg du kortet på tjejen med stringtrosorna, som Sandra och Sofie fick syn på när de var i Skäris och drack kaffe. Så högt upp som de där stringisarna satt, hade nog människan skavsås i bakdelen, som heter duga. Äckligt måste jag säga,

Nej tacka vet jag hederliga gammaldags mormors trosor, hahahahaahaha

Kraaaaam