lördag 26 oktober 2013

Idag har det varit fart i kärringen.

I morse for jag iväg för att köpa garn till raggsockor. Det blev tre fulla kassar med garn så nu blir det sockor i massor. Efter ett lyckat garnköp for jag ner till centrumet för att handla det som saknades till middagen.  Sen hem och städa och tvätta en maskin kläder. Började laga till middagen, jag prövade att gör en gryta som jag provsmakade på jobbet går, Hälsingestinans högrevsgryta. Kan lova att jag lyckades, Bosse åt så jag trodde han skulle spricka. Nu när disken är gjord sitter jag ner i soffan och väntar på att kaffet ska bli klart. Ikväll är det säsongstart av Så mycket bättre och den vill jag inte missa. Så det blir stickning och tv-tittande för min del. Innan jag går och lägger mig ska jag ladda min bakmaskin, vad är bättre än att vakna till doften av nybakat bröd.

I morgon är det fotboll som gäller. Liam ska få träffa Djurgårds spelarna och gå in med dom på plan. Det är stort för barnen att få göra det. Hoppas vi får bra platser så jag kan få fina bilder på grabbarna. Hur jag sen ska överleva en hel match blir en historia för sig. Jag gillar inte att se på fotboll om det inte är barn som spelar förstås. Deras matcher är lagom långa och det är roligare att se barn jaga en boll än vuxna karlar som gör det.

Ha en skön lördags kväll.

Inga kommentarer: