tisdag 29 oktober 2013

Lägger ytterligare en dag bakom mig.

I morgon är det redan onsdag. Det är ganska skönt att ha ledigt på måndagen för när man har jobbat första dagen (tisdagen) så är det helt plötsligt mitt i veckan.

Någon storm blev det inte, inte ens någon blåst. Inget regn och ganska varmt har det varit. Flera sådana här dagar får det gärna vara. Har inte känt mig så pigg idag, nyser o hostar har jag gjort. När jag kom hem klaga Bosse på att han har ont i halsen och känner sig febrig. Nej, tänkte jag, vill inte bli sjuk. Jag är som en svamp när det gäller baciller så vi får hålla oss på avstånd från varandra. Jag sa till honom att han får andas ut mot ett annat håll än där jag är. Hahahaha, ni skulle se hans min, önskade att jag hade haft kameran framme. Det är tur att det inte var för 28 år sen, på den tiden var vi ny förälskade och det vet ju alla hur det är då. Nu är kärleken mogen och då är det lättare att hålla avstånd från varandra (missuppfatta det rätt). Man klänger inte på varandra på samma sätt och absolut inte hela tiden. Som tur är så brukar inte förkylningar hålla i sig någon längre tid.

Avslutar tisdagen med lite raggsocks stickning och små titta på dumburken. Ha det bäst.

Inga kommentarer: