onsdag 30 oktober 2013

Buren är på plats.

Idag kom buren. Kommer att älska denna bur, lättstädad och många andra bra grejer finns. Jag är mer än nöjd. Bosse hade byggt upp nästan hela buren när jag kom hem, bara taket kvar och dörrarna till skålarna skulle sättas dit.


Här har taket monterats, jag vill börja inreda buren men får ge mig till tåls.


Buren på plats, bara Rocky som saknas.


Denna leksak ( häng-gungan) fick Rocky av firman vi köpte buren av. Ingen dålig överraskning, den kostar fem hundra kronor att köpa. Bara tacka och bocka.


Nu ska vi försöka att få Rocky att gå in frivilligt i sitt nya hem, vi vill inte tvinga honom. Till början var han inte glad men efter ett tag började han snacka. Han tittade nyfiket på allt nytt men steget till att gå in i nya buren ligger nog en bit bort. I alla fall så säger han till slut. - Ska sova nu, god natt och sov så gott. Satt och tjatade ett tag så jag kände mig tvingad till att täcka den gamla buren. Förhoppningsvis vaknar han när jag maler mitt kaffe i morgon bitti och blir nyfiken, då är han tvingad att gå in i nya buren för att kunna se något. Sin frukosten måste han inta i nya buren då jag har tagit bort skålarna i hans gamla.

Inga kommentarer: