måndag 14 oktober 2013

Så var det vardag igen.

Här är det grått och tråkigt, var är solen dom lovade i gårdagens väderlek? Termometern står på + 9,5 så det är ju inte direkt kallt.

I lördags var jag hos tandläkaren och bytte ut den sista gamla lagningen så nu är jag klar med allt som skulle göras. Men helt klar är jag ju inte egentligen så i slutet av november ska jag dit igen för att fixa till efter tandutdragningen. Har inte riktigt bestämt mig för vilken lösning jag ska ta. Det ända jag vet att jag vill inte ha några titanskruvar, för det kommer jag inte våga. Tandläkaren såg att jag fyllde år och jag fick en present från dom, hahahaha. Hon sa att jag inte hade behövt komma på min födelsedag och jag svarade lite kaxigt att jag gilla att fira min dag hos er. Min present åt mig själv liksom. På eftermiddagen kom Sandra med familj för att fira mig. Felicia hade händerna bakom ryggen och såg så pillimarisk ut, så där som bara Felicia kan se ut. Hon hade köpt en fin blomma till mig. Den står nu på mitt köksbord så jag kan se den varje dag. Sen var det dags att göra middag, jag hade bestämt att vi skulle ha Vitlöksgratinerad oxfilé - Coeur de filet provencale. Något som vi aldrig tillaga förut. Vi åt den ett par gånger förra året nere på vår favoritkrog i Puerto Rico. Trodde att det skulle vara svårt att tillaga den men icke sa Nicke. Jag liksom bara svängde ihop hela rätten och gott blev det. Som vanligt hade jag tagit i ordentlig med mängden oxfilé så resterna fick vi äta igår men då gjorde jag mandelpotatismos till.

Igår hade jag lille Alexander här. Övriga familjen skulle åka till Gustavsberg och då inte Mille lyckats få tag i en större bil så fick inte Alexander plats. Vi hade en fin dag med Alexander. Men ju mindre barn ju mindre får man gjort. När Sandra kom för att hämta honom så ville han inte ens titta på henne, kanske hans lilla hämnd för att dom bara dumpade honom hos mormor.

Det är ju långhelg för mig så jag har en dag kvar innan jobbet kallar. Vad jag ska hitta på idag har jag ingen aning om. Det finns en hel del saker att hugga tag i så sysslolös behöver jag inte vara. Men det första jag ska göra är att mala kaffe så jag kan sitta och njuta med en mugg gott kaffe. Ha en trevlig måndag.

Inga kommentarer: