lördag 8 januari 2011

SOVMORGON!!!!!!!!

Vilken lyx, idag har jag fått mig en sovmorgon. Första på länge. Fick sova två och en halv timme längre än vanligt. Vilken lycka. Och bättre skulle det bli. Satt och läste morgontidningen och där gick att läsa att EU är kritisk till Sveriges vargjakt. Eu:s miljökommissionär har sänt ett brev till den svenska regeringen, där han säger att Sveriges politik innerhåller delar som " tycks oförenliga med EU:s regler för bevarande av rovdjur". Kommissionen ska nu ta ställning till om regeringen har brutit mot EU:s miljölagar. I så fall kan dom överväga att anmäla Sverige till de juridiska myndigheterna i EU. Och det hoppas jag verkligen dom gör. Och att dom får rätt och att Sverige får att hårt straff. Men innan det är gjort så kommer många vargar att bli skjutna av blodtörstiga jägare.

På eftermiddagen ska vi till svärmor på middag. Det blir andra middagen borta den här veckan. Skönt att slippa stå i köket. I torsdags var vi till barnbarnet Ella och åt supergod lax. Vad vi får idag får vi se men svärmor brukar alltid ställa en massa godsaker på sitt bord. Hoppas nu att det inte blir för mycket sorgligt snack om svärfars bortgång. Förstår att hon vill prata av sig. Men det får inte bli för mycket. Jag får väl i sådana fall styra in samtalet på glada o fina minnen när det blir för jobbigt.

Har fått mig ett gott skratt nu på morgonen. Läste Ankis blogg och där brukar jag få mig många goa skratt. Den här gången läste jag att hon älskar att promenera i snöstorm och kallt ska det vara. Det är hon nog ganska ensam om. Gubben sin lämnar hon hemma vid spisen så hon får en varm god gryta när hon är tillbaka. Jag kanske skulle testa det, även jag kanske skulle gilla det,hahahaha. Bara tanken får mig att frysa och jag ser framför mig en svärande ilsken tant, pulsande i snöyran. Ingen vacker syn, hahahaha. Nej, det är nog bäst att jag håller mig inomhus.

Igår hade Bosse den stora skottardagen. Han skottade altantaket, skottade bort snön framför altandörren så den går att öppna och även parkeringen skottade han ordentligt. Vi har nu ingen plats för mer snö på våran tomt och måste forsla snön till allmäningen. Så det skulle vara bra om det nu är färdigt snöat för denna vinter. Tycker att det räcker med snö. Jag verkligen HATAR denna årstid.

Ha en skön lördag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Hahahahaahahahahaha
På med vinterjackan och stövlarna, du kan ju låtsas att du är ute och går. Ställ dej bakom husknuten innan du går ut placerar gubben framför spisen, hhaahahahahahahahaha och vips när du kommer hem väntas mat, hahahahahahahahahaha!!
Himlans tur att med att bli bjuden på mat, har du haft, häärligt!
Kraaaaaaaaaaaaaam