lördag 22 januari 2011

Magsjuka, eller ???????

Felicia skulle äta frukost med oss imorse. Bosse fixa en kaviarmacka till henne. Då säger Felicia att hon har gjort illa magen, sen såg jag att hjärtat blev vitare och vitare i ansiktet. Ser att det rör sig konstigt på halsen, hinner precis ta Emilia från Sandra och vända ryggen till Felicia så spyr skruttan rakt över sin macka och bordet. Bosse och Sandra hjälps åt att ta reda på rubbet. Jag som är mest i vägen och är en stor risk att förvärra det hela med att jag också spyr, tog med mig Emilia ut i vardagsrummet. Där gick jag fram och tillbaka samtidigt som jag försökte att prata bort det hela. Efter att allt var bortstädat så ville Felicia ha en ny macka. Konstigt att hon klara av att äta upp och även dricka ett glas mjölk utan att kräkas igen. Liam hade tydligen spytt igår på morgonen. Men hade sen varit helt okej efter den spyan och åkte senare till sin pappa. Hans pappa sms:a Sandra under dagen idag och tala om att Liam var dålig igen. Nu hoppas jag (håller tummar och tår) att det inte är någon magsjuka dom har. För läskpappret Kathrin får säkert smittan och det värsta jag vet är just magsjukan. Och sen blir blodsockret helt upp åt väggarna fel. Svårt att ta insulin och tabletter om man inte får behålla maten i magen. Just såna här gånger önska jag att det fanns ett piller man kunde ta så att man slapp bli smittat. Men vi vet ju inte om det bara var en tillfällighet eller om det är någon magsjuka. Det kan ju i alla fall inte vara vinterkräksjukan för då borde barna blivit riktigt dåliga.

Inga kommentarer: