lördag 22 januari 2011

Beslutsångest.

Är så trött nu för tiden. Värre än vanligt och huvudet värker från och till mest hela tiden. Huvudvärken finns det tabletter att ta men denna trötthet finns det inte någon hjälp emot. Jag sover som jag ska men det kanske inte min kropp märker något av. Kan det vara detta ständiga mörker? Kanske det skulle behövas en resa söderut, till sol och värme. Hade det inte varit för Bosses arbetslöshet hade jag banne mig bokat en resa. Men som det nu är så måste han stå arbetsmarknaden till förfogande, som det så fint heter.

Nu är det dags att beställa tid till optikern, behöver en ny laddning med linser. Jag tycker att det har fungerat bra med linser och kan inte fatta att jag inte har skaffat mig det förut. Funderar på om jag även ska förnya mina glasögon på en gång. Men det kan jag ta ett beslut när jag är hos optikern och ser om jag behöver byta styrka på glasen. Det känns lite lyxigt att slänga ut 6 - 7 tusen på glasögon om det inte behövs. Men samtidigt vill jag ha nya bågar. Så nu har jag ett nytt huvudbry, hahahaha varför ska jag ha så svårt att ta ett beslut. Jag är lite avundsjuk på sådana människor som aldrig verkar ha beslutsångest. Själv så har jag det för jämnan.

Sandra verkar inte fått sitt paket på posten och jag har inte lyckats få reda på vad det är hon har köpt. Nyfikenheten ligger nu på topp och jag får väl mangla henne i helgen. Hon och flickorna kommer hit för Mille har sin bror från småland på besök. Det brukar bli en massa fara omkring när brodern är uppe i huvudstaden och det är ju inte så roligt för Sandra. Kanske kan jag få Sandra att följa med och leta efter något som jag kan ha på begravningen. Hahahaha, det vore inte helt fel, skrattar bara jag tänker på det. Så här brukar det gå till när vi är ute på klädshopping. Sandra går först, jag kommer strax efter, tar fram ett plagg, Sandra tittar sen skakar eller nickar hon på huvudet beroende på om hon gillar det eller inte. Är det riktigt illa så hör man henne bröla "kärringvarning". Så går det till genom hela butiken. Samma procedur för varje plagg. Butik efter butik samma beteende. Inte hinner jag prova utan det får jag göra hemma och passar inte kläderna så får man åka o byta. Hahahahahaha, man skulle ha en videoinspelning på våra klädköp.

Inga kommentarer: