tisdag 25 januari 2011

Semlor i långa banor.

På eftermiddagen åkte vi ner till centrum, jag var tvungen att hämta ut mina nya recept på apoteket. När vi ändå var där passa jag på att gå in på KappAhl för att se om det fanns något som jag kan ha på begravningen. Jag hitta faktiskt något som jag tror kan passa. Vilket som är bra då jag börjar att jobba i morgon. Det blir annars så stressigt om jag ska jaga på kvällarna och då hittar man aldrig något som passar. Hade även två paket att hämta, en bok och hjälpmedel för min medicinering. Väl hemma igen låg mitt blodtryck riktigt lågt. Borde vara högt då jag farit omkring så mycket. Var tvungen att lägga mig ner så jag inte svimma. Nu ligger trycket för högt igen. Det här hoppande upp och ner börjar bli jobbigt. Undra om jag någonsin kommer få normalt blodtryck igen. Har hört att det kan vara svårt att få det. Men hoppet är ju det sista som lämnar en så jag får kämpa på.

Bosse är rolig han. Medans jag var in och hämta ett av paketen så passa han på att smitta iväg in på Ica för att köpa semlor. Jag hade sagt till Sandra att det skulle vara gott med en semla så han ville vara snäll mot mig. Visst var det snällt men han hade köpt fyra stycken och jag vågar inte äta någon semla så här direkt efter magsjukan. Det kan ju bli lite mycket för magen och blodsockret talar emot ett sådant intag. Så nu får han trycka i sig fyra stycken själv. Han säger att han ska till tandläkaren i morgon på förmiddagen och om han inte orkar med frukost kan han alltid trycka i sig en semla. Det är mycket enklare med en semla än att fixa sig några mackor. Ja, se karlar. Hahahaha, börjar han med den ovanan kommer han snart se ut som Svullo. Undra vad tandläkaren skulle tycka om det om han visste om Bosses nya frukostvanor,hihihi.

Inga kommentarer: