onsdag 19 januari 2011

En del har det bra.

Gubben var på arbetsförmedlingen idag. Det är dags att börja stämpla för honom. En veckas karens först. Med sig hem fick han en si och så där en 50 kg papper som skulle fyllas i. Pust och stön tänkte jag. För det mesta brukar det hamna på mitt bord när det gäller pappersarbete. Men han hade varit full i sjutton och ringt till facket. Christer på Seko sa till gubben att ta med sig allt till honom imorgon och så skulle han bjuda på lunch. Nu slipper jag och även Bosse sitta med alla dessa papper. Själv tycker jag nog att det borde vara Bosse som skulle bjuda på lunch, som tack för hjälpen. Christer och Bosse är gamla arbetskamrater så dom har en hel del att prata om. Bosse har det bra, vem blir bjuden på lunch av facket, hahaha. Lovar att om det hade varit jag som kontaktat facket hade jag väl knappt fått någon hjälp.

Trevliga överraskningar på jobbet den här veckan. Therese är tillbaka och Camilla börja jobba på dagtid. Och snart kommer nog Amanda tillbaka. Kan det bli bättre? Tyvärr så får man dras med kollegan med stort C. Men det har varit relativt lugnt på den fronten eller så har man börjat vänja sig med alla tokigheter och tjat, hihihi.

Till helgen så måste jag försöka att få tag i något som jag kan ha på begravningen. Måste även ta mig en sväng ner till föräldrarna för att hämta upp en massa räkningar och andra papper. Det är dags för årsredovisningen för pappa. Nästa vecka fyller Ebba år, jag hoppas att dom är hemma till nästa helg för den här helgen kommer vi inte hinna åka till dom. Vardagkvällarna är inte att tänka på för då är jag så trötter. Och innan jag har fått i mig mat och insulin har klockan blivit mycket, nästan sängdags för farmor. Hur som helst så är det mycket nu.

Felicia blir av med sin framtand i nästa vecka. För ett tag sen ramla hon från ett bord på dagis ( fick hjälp av en kompis) och slog sig så illa att tanden blev lös. Nu vågar inte tandläkaren låta den sitta kvar längre och ska dra ut den nästa torsdag. Våran lilla Flisa blir en tandlös gumma. Kanske vi skulle kunna kalla henne för gluggen,hihihi. Nej, det var inte snällt.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Oj oj, du är för härlig du, Kathrin, kalla ungen för GLUGGEN, hahahahahahahahaha. Du är väl som jag förståss, en massa grodor som hoppar ur munnen, hhahahahahahha

Ha en bra dag
Kraaaaaaaaaaaaaaam