söndag 9 januari 2011

Gjorde en Anki.













Vi gjorde en Anki igår. Lämna bilen hemma och tog oss en promenad hem till svärmor. Nu var det förstås inte någon storm ute men det snöa och blåste lite. Det var inte helt fel att promenera dit, men hem var det inte kul. Det var rena iskanan hela vägen hem. Jag lyckades att sätta två vurpor. Väl hemma var jag blöt från topp till tå. Byxorna var så blöta att jag kunde vrida ur dom. Tur att jag inte skadade mig. Kanske det vore en bra idé för kommunen att sanda gatorna nu när det är istider.
Hur som helst så var maten god ( som vanligt). Gunsan hade gjort en palsternackspaj som jag rynka på näsan åt. Men tog en liten bit för att göra tanten glad. Till min stora förvåning så var den riktigt god så det blev en stor bit till. Jag är ingen grönsaksmänniska men är det så här gott med grönsakspajer kan jag tänka mig att stoppa i mig mer av den varan. Hon hade också gjort något med blomkål men den hoppa jag över, säkert var även den god för Bosse åt så det spruta blomkål ur öronen,hihihi. Måste kolla om han fått blomkålsöron när han vaknat till liv. Kassler, köttbullar och en massa annat gott fick vi också. Gunsan hade tänkt på min diabetes när hon hade fixa middagen. Ingen potatis för det hade hon hört inte skulle vara bra för oss diabetiker.
Men jag gillar potatis i alla dess former och har inte blivit förbjuden att äta det av min dietist. Men man ska inte överdriva ätandet av potatis, men så är det ju med det mesta.
Vi hade en riktigt trevlig kväll. Det blev en del prat om svärfar och om begravningen. Givetvis prata vi en hel del glada minnen, med många glada skratt.
Sen hade vi bara den långa iskane promenaden hem och den tror jag att jag vill glömma.

Inga kommentarer: