söndag 2 januari 2011

Redan slut på helgen.













Sitter och kollar kort och kommer på att idag är Emilia 2 månader och en dag. Tiden går för fort. Tycker inte det är så längesen som hon föddes. Har inte varit med om en unge som är så svår att ta bilder på. Jo, kanske Ebba. Men Emilia lyckas nästan alltid vrida på skallen eller göra en grimas. Eller kan det vara så att jag tar för lång tid på mig innan jag knäpper på knappen.
Igår fick vi Jokkmokks falu av Helena, Jonny och Ebba. Gissa vad jag har ätit idag. Till frukost blev det limpmackor med korv. Har gjort flera extra vändor till kylen och då passat på att skära mig en bit. Nu ska jag ta mig en kvällsmacka med falukorv. Återgår i morgon till viktväktar dieten. Och gissa vad jag blev glad när jag på en av mina vändor till kylen såg att det bara är 17% fett i korven. Tur att det var över två kilo av denna goda korv för då kan även Bosse få lite, hahahaha. Bosse är familjens korvälskare men när det vankas Jokkmokks korv får han allt vara lite snabbare.
Nu blir det inte mer extra lediga dagar. På torsdag ska jag jobba även fast det är söndag. Men det är dubbelt betalt så det känns ju inte så tungt. Och trettondags helgen är ju inget vi firar. Vet ärligt talat inte varför denna helg finns. Har säkert hört det någon gång men inget som fastnat i mitt huvud.
Har inte mer tid att sitta här. Ska fixa en kvällsmacka och sedan bänka mig framför tv:n. Morden i Midsomer är något vi inte vill missa.

Inga kommentarer: