torsdag 23 september 2010

Oväntat besök.



Den här lilla fågeln med sällskap hade hittat in på vår altan under dagen. Vi upptäckte det när vi kom hem från jobbet. Det är andra gången det händer. Nu måste Bosse bygga för stället där dom kommer in. Han tror att han vet var det är. Vi hoppas att det är där, för det kan ju inte vara så trevligt för dom små fåglarna att hamna på vår altan. Inte för att det inte är trevligt där men det är dåligt med mat och vätska där. Det måste vara rena skräck-kammaren för fåglarna.


Bosse har precis upptäckt att hockeyn går på Canal plus HD. Han är en gammal SSK:are. Och dom möter AIK och då måste ju han titta. Själv får jag sätta mig med alla papper och boken om mammas sjukdom. Min syrra sände över en hel bunt med papper och en bok som skulle vara bra att jag läste igenom. Jag har väldigt jobbigt med mamma just nu. Och jag är ju inte den lugna typen. Mitt tålamod ligger inte heller i topp och har aldrig varit den starkaste sidan av mig. Så resultatet blir att vi blir sura på varandra och jag är värst ( bara för att jag borde bita ihop och tänka på att hon är sjuk). Jag går igenom all information och ser om jag kan få några tips på hur jag ska gå till väga med henne. Om inte annat så kanske jag får mer fakta om sjukdomen och det kan ju aldrig vara fel. Och vem vet, jag kanske blir expert på sjukdomen och kan öppna en klinik för patienter med denna sjukdom, hahahaha. Och göra mig en sån stor vinst så att jag kan resa bort till värmen under vinterhalvåret, hahahahaha. Skärpning nu, inget att skämta om. Men det underlätta lite. Jag ska nu sätta mig ner och börja att läsa lite nu.

Inga kommentarer: