lördag 4 september 2010

Vi är inte rasister bara för att vi påpekar felen.

Varför är ordet rasist det första som invandrare använder när det är något som inte passar dom? Hör allt oftare invandrare säga att vi svenskar är rasister. Så fort någon svensk säger emot eller för den delen tittar på fel sett på en invandrare så är vi rasister. Jag har blivit påhoppad i kassan på jobbet som jag berättat om förrut. Igår blev min chef kallad för att vara rasist av en utländsk postchaffis. Felet var att postens chaufför försökte att lasta av sin bil innan det var hans tur. Vi hade rensat lastkajen på burar så att icabilen kunde lasta av sina varor. Icabilen var inne först och skulle givetvis också lastas av först. Chefen som fick se att postens chaufför flytta tillbaka burar framför icabilen ( det är inte första gången det händer, senast var i måndags) sa till chaffisen och genast vart det ett ordkrig. Chaffisen tyckte att min chef var rasist och hota med att gå till facket. Jag hör hur chefen skriker att chauffören ska försvinna. Och det gjorde han. Postpaketen blev inte avlastade, dom levererades sent på eftermiddagen med ett privat åkeri.

Jag kan tänka mig att dom etablerade partierna och deras invandringspolitik har med saken att göra. Man hör ofta att så kan man inte göra eller så får man inte agera. Vi måste ta hänsyn till att dom inte förstår hur vårt samhälle fungerar. Dom kan inte svenska och har då svårt att förstå.

Men dom förstår hur man ska utnyttja bidragen och dom förstår sina rättigheter. Men kommer man till deras skyldigheter så förstår dom ingenting. Jag tycker inte att det är för mycket begärt att alla som vill ha uppehållstillstånd i vårt land ska sättas på en kurs och lära sig våra seder och bruk. Sen vore det bra om dom även fick lära sig att det finns en lagbok som gäller för alla. Svenska språket är viktigt att kunna om man ska leva i Sverige. Medborgarskap kan man få om man uppfyller alla krav som ställs. Som det är idag kan man bli svensk medborgare utan att ens kunna svenska språket.

Jag är inte rasist men kräver att folk ta seden dit dom kommer. Något som även vi svenskar får göra om vi flyttar utomlands. Jag tycker inte att invandrarna ska komma hit och bygga upp sina kyrkor som inte passa ihop med våra byggnader. Dom har frivilligt sökt sig till Sverige och får då ta det i beräkningen att vi redan har ett uppbyggt samhälle som vi vill ska bevaras så som det är. Jag trodde att vi inte fick bygga upp nya byggnader som inte flyter ihop med andra befintliga byggnader. Men det kanske bara gäller oss svenskar. Vill jag måla om mitt gula hus till rött så måste jag söka bygglov och kan då räkna med att jag inte får. För det skulle inte flyta in med dom andra i området. Vilket jag kan förstå. Men att få bygga en moské mitt inne i ett höghus området går bra, även om det inte flyter ihop med dom andra byggnaderna. Vad är skillnaden?

Det här är inte en bra början på morgonen, men kände att jag bara var tvungen att pränta ner lite av min ilska så att jag kan njuta av min lediga helg.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Håller med dej till hundra procent. ja, det är då förbannat märkvärdigt att inte sverige längre får vara sverige. Kulturer hit och kulturer dit. I schweiz där Jajas tre bröder bor, får inte kvinnor gå i burka eller niqab, det får inte heller byggas några moskeer. Mona Sahlin Muslim är jag så trött på att jag stänger av TV:n när jag hör hennes släpiga röst. Kvinnan har sett ut så här i åratal, vi behöver nya ansikten och lite jävlar anamma med i Socialdemokraterna om de ska få komma till makten.
Nu kom jag från ämnet. Nej vi ska ha vår nationalsång kvar, vandrande tält ska inte vara här, moskeer vill jag inte ens se här i Sverige, Moskeer ser man när man åker på semester. Om nu jag och
10 000 svenskar hamnade i ett muslimland och skulle våga yttra ordet kyrka, så skulle muslimerna säga till oss, Håll käften kärring, sätt på dej burka/niqab och be till Allah fem gånger om dagen eller åk tillbaka till Sverige. Detta skulle vi få till svar. Men i sverige daltas det till höger och vänster. På 60 talet då invandrare kom hit, kom de hit för att arbeta. De som kommer hit nu kommer till ett bidragsberoende och det är inte rätt mot de människorna. Här i Rinkeby, borde de som inte har arbete, skickas ut och plocka skräp från 8 till 5.
Jag är inte heller någon rasist, men säger det då inte allt, när 16 procent av invandrare är med i Sverige demokraterna??
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam
här gick jag i gång på alla cylindrar, hhahahaahahahahah