tisdag 14 september 2010

Kallt både ute och inne.

Idag fyller Felicia 3 år. Ett stort grattis till henne. Vi firade henne i lördags och tur är väl det. För idag hade jag inte orkat. Har tydligen kommit in i en trötthets period igen. Eller så kan det vara vädret som gör att jag känner mig helt slut. Kallt är det ute och kallt är det inne. Undrar när fjärrvärmen sätts på. Så här kallt som vi har i huset nu kan jag inte komma på om vi någonsin har haft. Sitter med en tjock tröja och raggsocker på mig. Över det har jag en flisfilt. Man kan ju tycka att det ska vara varmt, men jag fryser. Kanske inte lika mycket som jag gjorde innan jag satte på mig allt.

Riala vargarna har dödat en hund. Genast skrivs det spaltmetrar i tidningarna. Kan undra om det skrivs för att få upp varghatet? Vad man inte skriver är att vargen har haft ihjäl 25 hundar medans jägarna har skjutit över 130 hundar under jakt, och det är bara det här årets dödande. Man blir mörkrädd med den vetskapen att jägarna inte ser skillnad på en hund och t.ex en älg. Dom kan ju till och med skjuta ihjäl barn och vuxna med den dåliga syn dom tydligen har. Visst är det tråkigt att förlora sin familjehund eller jakthund. Jägarna gnäller jämnt om hur ledsna dom blir när dom hittar sina hundar ihjäl bitna av vargen. Men dom blir tydligen inte så ledsna om det är en jägare som skjutit hunden. Dom måste ha en konstig syn på deras djur. Hur som helst så visar dessa siffror vilka som är farligast för hundarna. Kanske dags att utrota jägarna?????

Inga kommentarer: