lördag 11 september 2010

Mycket firning är det.

Lördag igen. Vad det är skönt med dessa helger. Synd att dom är för korta. Dagen började med DN och en stor mugg kaffe. Ska snart ta och fylla på mera kaffe och njuta vidare av tystnaden.

Jag ser att jag glömde att ställa ut mina fina rosor på altanen innan jag gick och la mig igår kväll. Fick en sådan fin bukett med 10 röda rosor av Bosse när vi hade bröllopsdag En ros för varje år. Har hör att dom ska ställas kallt över natten så håller dom längre. Men vi har så kallt inomhus så det kanske inte gör så mycket att jag glömde ställa ut dom. Vi har haft mycket att fira i år. Först att vi har varit tillsammans i 25 år, sedan att vi har varit förlovade i 20 år och till sist 10 år som gifta. Tänk vad tiden går fort. Det är ett kvart sekel sen Bosse ragga upp lilla mig. Var har tiden tagit vägen för det känns liksom inte att det har rullat iväg 25 år. Egentligen inget att fundera på bara att acceptera att det är så. Tiden går fort när man har roligt.

Idag ska vi fira Felicia som blir 3 år på tisdag. Tårtan ska Felicia, morfar och mormor äta av. Bara vi säger Felicia. Hon tycker tydligen att det räcker med tårta när man fyller 3 år för när man frågar henne vad hon vill ha i paketen så blir svaret tårta. Hahahaha, hon är rolig hon. Är man lite deppig så ska man umgås med den tjejen, för då blir det många skratt och galna upptåg.

Innan det blir kalas så ska jag hinna med att handla. Men först ska jag bara sitta och njuta av lördags morgonen.

Inga kommentarer: