fredag 3 september 2010

Längtar tills vi får bilen tillbaka.

Vi trodde att vi skulle få vår bil idag. När Bosse ringde verkstaden tala dom om att ena reservdelen inte hade kommit, så dom hoppas att den kommer på måndag. Vi har en lånebil som är en riktig häck. Man skäms att behöva åka i den. Bosse hämta mig på jobbet och vi bestämde oss för att åka och handla för hela helgen så vi slipper att köra runt med denna hemska bil. Bil är det egentligen synd att kalla den, men rullar i alla fall.

När vi ändå var nere i centrumet så passa jag på att gå och köpa två hinkar som jag har kollat in många gånger. Det är en vit och en svart hink. Emaljerade och gammaldags, det står tvättmedel på dom. Ja, nu fårstår ni vad jag ska ha dom till. Dom kommer att passa bra vid tvättmaskinen.

Nu ska jag sätta mig ner och njuta av fredagskvällen. I morgon slipper man gå iväg till jobbet, kan ligga kvar i en varm o skön säng istället. Hahahaha, inte jag, för jag är säkert uppe tidigt. Får vara glad om jag lyckas hålla mig kvar i sängen till halv sex. Men jag slipper gå ut i kylan. Jag ska ta fram vantar till på måndag för dom sista dagarna har det varit så kallt att händerna har känns som isklumpar innan jag har kommit till jobbet. Fortsätter kylan så blir det att plocka fram vinterjackan också.

Inga kommentarer: