söndag 12 september 2010

Kaffet ska vara ny påsatt.

Gubben kom upp tidigt idag. Det första han säger " oj, finns det kaffe". Han är van att få sätta på en ny kanna när han kommer upp, för den jag sätter på är slut eller för gamal. Idag hann jag sätta på en ny kanna strax innan han slängde sina lurviga ben över sängkanten. Gubben har lite svårt att förstå varför jag inte sätter på en full kanna direkt så det finns när han kommer upp. Men om jag gör det så kommer det kaffet smaka skit. Så det är bättre att han sätter på nytt när han kommer upp eller så får han väl gå upp tidigare som han gjorde idag, hahahahaha.

Idag ska jag och Sandra åka ner till pappa. Får väl se om mamma är där eller om vi ska ta en sväng till henne också. Hon är säkert riktigt sur på mig efter vårt sista samtal. Hon har inte hört av sig sedan dess. Men är hon sur så får hon vara det. Jag kan inte komma springande så fort hon tycker det. Sen får hon faktiskt försöka förstå att det finns saker här i livet som händer och sker, som gör att man måste ändra sina planer. Okej, hon är sjuk men det förändrar inte allt som kan hända. Nu börjar jag hetsa upp mig igen bara att sluta tänka på det hela, annars är risken stor att jag förstör dagen för mig och Sandra.

Jag skulle behöva dra till Ikea också. Nu när vi fått bilen tillbaka så skulle jag kunna åka när som helst. Får boka upp en tid med Sandra för hon hade också lite som hon skulle handla. Det är skönare att gå där om man slipper ha en karl som går omkring och stönar o pustar runt bena på en. Synd att Camilla är så sällan uppe i Stockholm nu för tiden. Camilla, Sandra och jag är ett sådant bra shopping team, speciellt på Ikea. Men Sandra och jag njuter, shoppar, skrattar och tokar oss bra själva.

Inga kommentarer: