måndag 20 september 2010

Det händer grejer.


Nu har det gott några dagar sen jag var inne på min blogg. Jag har bara inte haft tid. Lördagen hade jag en liten bakdag. Söndag var det valdag. Hade ågren hela dagen, hahahaha. Jag som har så svårt att bestämma mig. Ärligt talat så var inte valet så svårt. Men vad jag rösta på får bli min egna lilla hemlighet.
Idag har Liam opererat bort sina halsmandlar. Mina tankar har varit hos honom i stort sätt hela dagen. Har pratat med Sandra så jag har lite koll på hur det har gått. Operationen blev försenad med ca. två timmar. Vilket inte är så lyckat när det gäller barn. Nu har han i alla fall vaknat och har ätit lite pannkaka och GLASS. Dom blir kvar över natten och är allt bra får dom komma hem i morgon.
SD kom in i riksdagen och skaka om hela gänget där. Det var nog nyttigt för dom. Sen att politikerna håller på som småbarn i sandlådan, gör ju saken lite komisk. Jag trodde att det var demokrati i Sverige, men nu kan man ju börja undra. Det finns en liten klick medborgare som gillar SD och det är väl bara att acceptera. Lika väl som man får acceptera vänstern och högern. Hur svårt kan det vara? Och vilken skada kan dom göra? Vilken makt får dom? Kanske det blir så att vi istället för två block får vi ett block med en sagolik soppa med oliktänkande politiker i. Sen kan dom munhuggas med SD hela dagarna i fyra år framåt. Nog om detta val.
Nu ska jag titta in lite kaffemaskiner.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Heeeeeeej
Sofie är på väg att köpa en ny vagn, den vagn hon har väl inte ens gått 500 meter, hihihihihihi!
Det var väntat att SD kom in i Riksdagen, inte ett dugg underligt. Inte med den invandrarpolitik som är idag, sverige kan inte ta in fler invandrare, vi har inte jobb till någon ens en gång. 16 % invandrare är med i SD och det är faninte underligt, det är säkert de som kom hit på 60 talet för att jobba. De som vi säger att vi ska ta hand om, får ett bidragsliv och det är inte rätt att behandla människor på det sätter. Hårdare straff, det håller jag oxå med om att vi ska ha, och gamlingarna ska ha det bra. Nu säger jag nog något som jag får ångra, invandrarpolitiken, brottsligheten och bättre för äldre som SD har, är bra saker att ta upp. I allfall hycklar de inte som de andra partierna. Jaja är inte svensk och resonerar likadant, vi har åkt mycket färdtjänst till Huddinge sjukhus och träffat många Taxi chaufförer och alla är utländska, de säger exakt samma sak.
Det ska bli spännande att se vilket knä SD sätter sej i, antingen blir det sossarnas eller moderaternas. Jag är helt säker på det och tur var att Reinfeldt inte fick makten helt och hållet!
Kraaaaaaaaaaaaaam