onsdag 29 september 2010

Ett jobbigt dygn.

Skulle vara fastande sen klockan åtta igår kväll. Tog ett blodsockerprov vid tiotiden, det låg på 2,1. Blev riktigt rädd. Borde ha fått känningar men var helt normal. Hinka i mig en halv liter mjölk för druvsocker eller fast föda var inte att tänka på då jag skulle vara fastande på morgonen. Okej, mjölk är ju inte tillåtet. men vad gör man. Kan ju inte gärna hamna i koma bara för detta jävla prov. Visar sig provet vara helt åt helevete så får jag väl säga vad som ligger bakom. Hur som helst så gick blodsockret upp till 4,3, egentligen för lågt. Men av efarenhet så vet jag att det höjs lite under natten. Morgonen var jobbig. Hann i alla fall ta provet och ta mig till jobbet. Där tog jag ett blodprov, låg alldeles för lågt, tog insulinsprutan och tog två tuggor på en smörgås under tiden. Kände fortfarande att det behövdes mer socker, tog en liten muffins som jag tog med mig i fall att. Inte förrän efter trefikat börja jag bli normal. Nu är mina funderingar hur jag kommer att vara vid nästa provtagning. Kan dom inte lägga tiderna för oss diabetiker tidigare på morgonen eller ännu bättre, servera oss något som höjer blodsockret något direkt efter provtagning.

Nu mår jag bra, proverna jag tagit är godkänt. Kanske lite lågt men inte farligt lågt. Som diabetiker så är det lite spänning här i livet. Man får ta det som en allvarligt klackspark och ha nära till ett skratt. Inte varje onsdag som man har en lten fyllekänsla direkt på morgonen, hahahahaha.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, det var väldans lågt, Jaja hade ju så lågt idag oxå. Nej komor ska vi inte få varken du eller Jaja.

Kraaaaaaaaaaaam