söndag 12 september 2010

Så har denna dag gått.

Vi har varit och hälsat på pappa. Det första vi fick höra när vi kom var att han skulle rösta. Han var riktigt stolt över det. Pappa missa förra valet då han var helt borta från denna världen. Då trodde vi att han aldrig mer skulle få rösta. Tycker det är kul att han är tillbaka på banan igen. Mamma var inte där så vi åkte ner till henne men hon var inte hemma. Sandra och jag for iväg till Ikea. Jag köpte mina stolsdynor och en massa andra bra och ha grejer. Jag visste att det var något mer som jag skulle ha handlat men kom bara inte ihåg vad det var. Körde hem Sandra efter våra timmar på Ikea. Väl hemma tala Bosse om att mamma hade ringt och ville att jag skulle ringa tillbaka senare. Hon tänkte komma över en snabbis för att lämna Felicias present för hon kunde inte komma på tisdag. Fick ringa Sandra och be dom komma över.

Mamma hade hjälpt pappa med röstningen idag. Så nu behöver vi inte ryka ihop om det. Och hon kom inte ihåg att vi rök ihop på telefon för en vecka sen. Lika bra det. Hon tala om för Bosse att hon tänkte minsann inte sluta röka. Hon var så gammal och ska i alla fall snart dö så hon skulle röka fram till dess. Jag måste hålla med henne och kom på vad jag ska köpa till henne när hon fyller år. En limpa med cigg.

När Sandra skulle åka hem kom jag på vad det var som jag skulle köpt på Ikea, lampor att sätta på väggen hos Rocky. Så jag får väl ta en ny tur till Ikea.

Sandra och jag har haft en liten mysdag, precis vad vi behövde. Synd bara att hennes höfter inte ville vara med.

Inga kommentarer: