söndag 26 september 2010

Extra gott kaffe.


Ny kaffemaskin kräver nya koppar. Och gissa vad jag vart såld på dessa koppar. Kunde inte välja vilka jag ville ha så jag tog 6st koppar och fyra muggar. Egentligen skulle jag velat haft 6st av muggarna också. Men det fanns bara fyra. För en gång skull kunde jag köpa butikens hela lager, hahaha. Vi har nu invigt kopparna efter middagen. Bosse ville ha espresso så jag tog en också även om jag helst hade velat haft en latte. Gud så gott det var. Det här kommer att sluta med att jag kommer se ut som en kaffeböna hela jag. Kvällen är ung och jag kommer hinna med en latte eller två. Den har kaffemaskinen är nog det bästa köp på länge. Eller åtminstone sen sist jag köpte något,hihi. Nu skulle jag behöva att hitta någon fin burk som jag kan ha alla kaffekapslar i. Det är ju inte så roligt att ha dom i påsen som dom ligger i när man köper kapslarna.
Dagen förövrigt har varit mycket bilåkning. Vi åkte ner till pappa med en blomma. Han blev 75år i fredag. Då var Bosse ute och rumla och det blev en sen fredag för oss. Lördagen hade jag tänkt att åka och gratta honom, men morgonen var riktig seg och sedan behövde Sandra barnvakt. Vilket jag genast sa ja till.
Efter att vi hade grattat honom så hade vi tänkt att åka till mamma, men hon var inte hemma. Hon hade åkt till lillebror som fyller idag. Vi for då tillbaka till Tumba och handla hem middagsmat. Väl hemma igen tog det inte lång stund förrän mamma stod utanför dörren. Nu ska jag bara slappa dom sista timmarna som är kvar av denna söndag.

Inga kommentarer: